Bomba demograficzna

Podobno już od najmłodszych lat miałem pewną obsesje… Każdy chłopak w wieku lat około 4 chce być strażakiem, żołnierzem, policjantem, w najgorszym razie lekarzem, ja byłem troche… inny. Po krótkiej fascynacji zawodem konduktora (tata zabrał mnie do Chechła pociągiem, i widok faceta ubranego w niebieski mundur, (władza), którego sama obecność, sam fakt istnienia powoduje, że wszyscy w przedziale sztywnieją, (władza), któremu wszyscy bez szemrania pokazują magiczne kartoniki, i który jest po prostu najważniejszym gościem w całym pociągu, władza, władza, władza!), po tej krótkiej fascynacji, aż do końcowych lat przedszkola, na pytanie kim chce być istniała dla mnie tylko jedna rozsądna odpowiedź: rencistą.

Idea, która polega na tym że nic się nie robi, i dostaje za to pieniądze, zakiełkowała w moim młodym umyśle na dobre. Strażacy ratowali ludziom życia, żołnierze je odbierali, i obydwie te czynności mają w umyśle czterolatka spore wartości, ale tak naprawdę liczyła się dla mnie bezczynność. I to bezczynność, za którą płacą! :) Tylko moim młodym wiekiem tłumaczę wybór rencisty przed emerytem, po prostu w tamtych czasam to było dla mnie to samo :)

Po tym może zbyt długim (acz potrzebnym, bo tłumaczącym moją obsesje) wstępie przechodzę do rzeczy. W dzisiejszym artykule Bomba demograficzna podają kilka ważnych liczb dotyczących emerytur które będą wypłacane naszemy pokoleniu. Kto chce przeczytać, niech przeczyta (warto, warto), najważniejszy wniosek po przeanalizowaniu danych jest jeden:

Masz na kogoś liczyć, to najlepiej licz na siebie.

Więc apeluję i przypominam. Przypominam i apeluję. Trzeba odkładać na swoją własną, prywatną i bezpieczną emeryturę, bo za 30 lat to się będzie można naprawdę nieźle zdziwić.

1 Response to “Bomba demograficzna”


  1. 1 Królowa Elzbieta[Kłin Elizabet] Maj 7, 2007 o 11:24 am

    o kurka! (wodna)(angielska)
    wladza, bomba i emerytura to 3 moje ulubione tematy…
    moze jakies oredzie dzis do Narodu strzele…
    dzieki, Miniu! natchnales mnie!

    PS. moge Ci oddac pol krolestwa i reke Harrego… daj znac co o tym myslisz…


Skomentuj

