Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Najwyraźniej.

Siedzimy dzisiaj w pracy, 17:30, więc już nikt tak naprawdę nie daje z siebie 100% (mowiąc ogólnikowo), i rozmawiamy o różnych ważnych sprawach, takich jak np. czy ryby myślą, i jeśli tak to o czym. Wyłuszczamy swoje koncepcje, i nagle dowiaduję się, że ja jestem bardzo konserwatywny! Okazuje się bowiem, że w Wielkiej Brytanii:

a) pomysł płacenia jak najniższych podatków, a co za tym idzie jak najmniejszej kontroli (ale też i opieki) państwa, to koncepcja prawicowa. Szok!

b) idea wolnego rynku, jako samoregulującego się mechanizmu, z jak najmniejszą ilością nakazów, zakazów, zezwoleń – też prawe skrzydło. Szok!

c) koncepcja wolności słowa, polegającej na odpowiedzialności za to słowo, ale jednocześnie wolności do swobodnej ekspresji, z prawem do naśmiewania się z Mahometa, Papieża i narodowych bohaterów na czele – to też idea prawicowa. Szok!

Dochodzę do następujących wniosków:

a) albo źle rozumiałem, co mi wyjaśniali – ale nie sądzę

b) albo sami nie wiedzieli, co mówili – ale też nie sądzę

c) albo ja tutaj jestem prawica!

Szok! Szok! Szok! :)

1 Response to “Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”



  1. 1 Jak się jeździ po lewej stronie « Miniu vs swiat Trackback o Lipiec 20, 2007 o 9:35 pm

Skomentuj

